Returpolicy

Vår returpolicy gäller i 30 dagar. Om det har gått mer än 30 dagar sedan du mottog din beställning kan vi tyvärr inte erbjuda en fullständig återbetalning eller byte.

Krav för retur
För att vara berättigad till retur måste produkten vara oanvänd, i samma skick som vid mottagandet och i sin originalförpackning.

Undantag från returer
Vissa varor kan inte returneras, inklusive:

  • Förgängliga produkter (mat, blommor, tidningar och tidskrifter).
  • Intima eller hygieniska artiklar.
  • Farliga ämnen, brandfarliga vätskor och gaser.
  • Presentkort, nedladdningsbar programvara och vissa hälso- och kroppsvårdsprodukter.

Delvis återbetalning
I vissa fall kan endast en del av beloppet återbetalas, exempelvis för:

  • Böcker med tydliga tecken på användning.
  • CD-skivor, DVD-skivor, programvara eller vinylskivor som har öppnats.
  • Produkter som inte är i ursprungligt skick, är skadade eller saknar delar av orsaker som inte beror på oss.
  • Varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

Återbetalningar

När vi har mottagit och inspekterat din retur skickar vi ett e-postmeddelande som bekräftar mottagandet och informerar om återbetalningens godkännande eller avslag. Om återbetalningen godkänns behandlas den omedelbart och beloppet krediteras ditt kort eller ursprungliga betalningsmetod inom några dagar.

Försenade återbetalningar
Om du inte har fått din återbetalning, följ dessa steg:

  1. Kontrollera ditt bankkonto.
  2. Kontakta ditt kreditkortsföretag, då återbetalningar ibland tar tid att behandlas.
  3. Kontakta din bank, eftersom det kan finnas en handläggningstid innan återbetalningen registreras.

Om du fortfarande inte fått återbetalningen, kontakta oss på [email protected]


Returer och fraktkostnader

Om du vill returnera en vara, kontakta oss via e-post på [email protected] för att få hjälp. Du ansvarar för att betala fraktkostnader för retur. Dessa kostnader återbetalas inte. Vid en återbetalning kommer returfraktens kostnad att dras av från beloppet.

För dyrare produkter rekommenderas att använda en spårbar frakttjänst eller teckna fraktförsäkring, då vi inte kan garantera att vi mottar din retur.

Returprocess

  1. Fyll i returformuläret: Besök vår webbplats för att hämta formuläret och kontakta oss via e-post med information om returen och eventuellt foto på defekt produkt.
  2. Packa produkten: Använd originalförpackningen om möjligt och inkludera ditt beställningsnummer. Be om ett spårningsnummer från PostNord eller annan leverantör.
  3. Skicka returen: Skicka paketet till vår returanläggning. Vi meddelar dig så snart vi mottagit returen.

Bearbetningstiden för återbetalningar är 5 arbetsdagar från det att vi mottagit returen.


Defekta produkter

Om du har fått en defekt produkt, skicka ett foto som tydligt visar defekten till [email protected]. I de flesta fall kan problemet lösas genom att vi skickar en ny produkt eller behandlar en återbetalning.


Kontakta oss
Om du har frågor om returer eller återbetalningar kan du kontakta oss via e-post på [email protected] eller fylla i formuläret på vår webbplats: lunie.se/contact-us.